top of page
Digitale netwerkkabels
logo-2.png

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

​

Versie 1.0 (26-04-2021)
Gelden voor levering van diensten en producten

​

Artikel 1. Definities

  1. Opdrachtnemer: Compliance Agency, gevestigd aan de Prinses Beatrixlaan 22, 3155TJ te Maasland, Nederland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 75796775.

  2. Opdrachtgever: de partij die een overeenkomst met Opdrachtnemer aangaat, aan Opdrachtnemer een opdracht verstrekt, of aan wie Opdrachtnemer een offerte heeft doen toekomen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.

  3. Werkzaamheden: alle werkzaamheden waarvoor opdracht is gegeven of die door Opdrachtnemer uit anderen hoofde, met betrekking tot de overeenkomst of offerte worden verricht.

  4. Algemene voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden.

  5. Overeenkomst c.q. opdracht: elke afspraak tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, conform het bepaalde in de overeenkomst, opdrachtbevestiging en/of offerte.
     

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, opdrachtbevestigingen en offertes waarbij Opdrachtnemer diensten van welke aard dan ook voor Opdrachtgever zal verrichten, ook indien deze diensten niet (nader) in deze voorwaarden zijn omschreven.

  2. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. Eventuele algemene voorwaarden of andere voorwaarden van Opdrachtgever zijn niet geldig. De toepasselijkheid daarvan wordt door Opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen.

  3. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Opdrachtnemer en Opdrachtgever in overleg treden ten einde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht wordt genomen. Bij onduidelijkheid over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dienen deze ‘in de geest’ van deze algemene voorwaarden te worden uitgelegd. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘in de geest’ van deze algemene voorwaarden.

  4. Indien Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, dan betekent dit niet dat de bepalingen van deze algemene voorwaarden niet van toepassing zijn, of dat Opdrachtnemer in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.

  5. Opdrachtnemer is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen worden (bij voorbaat) met Opdrachtgever besproken.

  6. De overeenkomst komt tot stand, zodra de aanvaarding van het aanbod Opdrachtnemer heeft bereikt. Door de acceptatie verklaart de Opdrachtgever zich akkoord met de toepasselijk verklaring van deze algemene voorwaarden en doet hij, zo nodig, afstand van een toepasselijk verklaring van eigen algemene voorwaarden. Overeenkomsten worden uiteindelijk schriftelijk vastgelegd.

  7. Indien in de acceptatie voorbehouden of wijzigingen ten opzichte van de offerte worden aangebracht, komt in afwijking van het in het vorige lid bepaalde, de overeenkomst pas tot stand, indien Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever te kennen heeft gegeven met deze afwijkingen van de offerte in te stemmen.
     

Artikel 3. Offertes en aanbiedingen

  1. Een verstuurde offerte of aanbieding is tot 30 (dertig) dagen na dagtekening geldig, tenzij Opdrachtnemer anders aangeeft.

  2. Indien geen aanvaardingstermijn gesteld is, kan aan de offerte op generlei wijze enig recht worden ontleend.

  3. Indien Opdrachtgever een offerte aanvaardt, behoudt Opdrachtnemer het recht om het aanbod binnen 2 werkdagen na aanvaarding te herroepen.

  4. Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

  5. Een samengestelde prijsopgave verplicht Opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

  6. Indien de aanvaarding van de offerte afwijkt dan is Opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Opdrachtnemer anders aangeeft.

  7. Gedane offertes zijn in beginsel prijsindicaties en gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
     

Artikel 4. Totstandkoming van de opdracht

  1. Opdrachten komen tot stand op het moment dat de overeenkomst, opdrachtbevestiging en/of offerte door de opdrachtgever ondertekend geretourneerd is.

  2. Opdrachten komen tot stand op het moment dat Opdrachtnemer feitelijk een aanvang neemt met de uitvoering van de werkzaamheden.

  3. De Opdrachtnemer behoudt het recht, zonder opgaaf van redenen, een opdracht af te wijzen.

  4. Opdrachtnemer is niet gebonden aan mondelinge afspraken als deze niet schriftelijk door Opdrachtnemer zijn bevestigd.
     

Artikel 5. Wijziging van de opdracht

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is om de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.

  2. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Opdrachtnemer een verzoek tot wijziging, aanvulling of intrekking van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolgen zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden. Opdrachtnemer heeft dan recht op betaling van de verrichte arbeid aan de oorspronkelijke opdracht.

  3. Wordt de overeenkomst gewijzigd of aangevuld, dan kan het tijdstip van de voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

  4. Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.

  5. Indien de wijziging of aanvulling van de overeenkomst het gevolg is van omstandigheden die aan Opdrachtnemer kunnen worden toegerekend, dan zal Opdrachtnemer geen meerkosten in rekening brengen. Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst het gevolg is van omstandigheden die aan Opdrachtgever kunnen worden toegerekend, zal Opdrachtnemer wel meerkosten in rekening brengen.
     

Artikel 6. Looptijd en beëindiging van de opdracht

  1. De opdracht wordt aangegaan voor bepaalde of onbepaalde tijd. De opdracht voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege op het moment dat de overeengekomen tijd verstrijkt, wanneer een vooraf overeengekomen toekomstige gebeurtenis zich voordoet of na het bereiken van een bepaalde overeengekomen doelstelling.

  2. De opdrachtgever kan de opdracht op elk moment stopzetten. In dat geval worden de op dat moment gemaakte uren, in overeenstemming met afgesloten overeenkomst, opdrachtbevestiging en/of offerte, door de Opdrachtnemer in rekening gebracht en de opdracht stopgezet.
     

Artikel 7. Uitvoering van de opdracht

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer is echter niet verantwoordelijk voor informatie en gegevens die door opdrachtgever in het kader van de opdracht worden verstrekt.

  2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de opdracht dit vereist, heeft Opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

  3. De keuze van de professional die de werkzaamheden in het kader van de opdracht verricht, vindt plaats in nauw overleg tussen Opdrachtnemer en de opdrachtgever. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor te allen tijde een reeds voorgedragen professional terug te trekken of te vervangen door een andere professional.

  4. Opdrachtnemer is aansprakelijk voor enige vertraging in het leveren van diensten, tenzij er sprake is van overmacht aan de zijde van Opdrachtnemer. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot maximaal de vastgelegde factuurwaarde. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever de Opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Opdrachtnemer dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
     

Artikel 8. Opschorting en ontbinding

  1. Op het tijdstip, waarop Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, voorlopige surseance van betaling aanvraagt, of een verzoek van Opdrachtgever, natuurlijk persoon, tot het van toepassing verklaren van de wettelijke schuldsanering door de rechtbank wordt ingewilligd, of Opdrachtgever door beslaglegging, onder curatele stelling of anderszins de beschikkingsbevoegdheid over zijn vermogen of delen ervan verliest, of indien Opdrachtgever kennelijk buiten staat geraakt is om zijn financiële verplichtingen na te komen, heeft Opdrachtnemer het recht iedere overeenkomst met Opdrachtgever zonder rechterlijke tussenkomst ontbonden te verklaren.

  2. Door de ontbinding worden de over en weer bestaande vorderingen onmiddellijk opeisbaar. Opdrachtgever is aansprakelijk voor de door Opdrachtnemer geleden schade.

  3. Indien er gerede twijfel bij Opdrachtnemer bestaat omtrent de betalingscapaciteit van Opdrachtgever, is Opdrachtnemer bevoegd het verrichten van de werkzaamheden uit te stellen, totdat Opdrachtgever zekerheid voor de betaling heeft verschaft. Opdrachtgever is aansprakelijk voor de door Opdrachtnemer voor deze vertraagde aflevering te lijden directe- en indirecte schade.
     

Artikel 9. Betaling en incassokosten

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, dient er achteraf te worden betaald door middel van een factuur die wordt toegestuurd, dan wel middels een bankoverschrijving. De betalingstermijn bedraagt 30 dagen. Eventueel meerwerk (na overleg en schriftelijke bevestiging) wordt achteraf gefactureerd, hiervoor geldt eveneens een betalingstermijn van 30 dagen.

  2. Indien het factuurbedrag niet binnen de betalingstermijn wordt voldaan, dan is Opdrachtgever van rechtswege in gebreke en wettelijke rente verschuldigd over de openstaande factuur, zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling nodig zal zijn, onverminderd het recht van Opdrachtnemer om het verschuldigde bedrag met rente en kosten van buitengerechtelijke of gerechtelijke invordering terstond op te vorderen.

  3. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten, indien Opdrachtgever de betalingsverplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt.
     

Artikel 10. Werkzaamheden

  1. Opdrachtnemer geeft advies en verricht werkzaamheden m.b.t. de implementatie en onderhoud van managementsystemen voor informatiebeveiliging en/of kwaliteit. Het advies en de werkzaamheden betreffen altijd de procesmatige inrichting van informatiebeveiliging en/of kwaliteit. Opdrachtgever maakt zelf beslissingen over specifieke maatregelen in relatie tot informatiebeveiliging en kwaliteit en implementeert deze ook zelf.

  2. Opdrachtnemer verricht interne en externe audits ter beoordeling van managementsystemen voor informatiebeveiliging en/of kwaliteit. Deze beoordelingen betreffen altijd de procesmatige inrichting van informatiebeveiliging en/of kwaliteit. Het betreft nooit een waardeoordeel over de specifieke inrichting van informatiebeveiliging en/of kwaliteit.
     

Artikel 11. Werktijden

  1. Opdrachtnemer bepaalt zelf de werktijden waarin het werkzaamheden verricht, met uitzondering van werkzaamheden waarvoor afstemming van werktijden noodzakelijk is, zoals (video) calls, vergaderingen en audits.

  2. Opdrachtnemer stelt vakantie en verlof met de opdrachtgever af, zodat dit geen invloed heeft op de afgesproken doorlooptijd van de opdracht.
     

Artikel 12. Geheimhouding

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. In informatie niet is geclassificeerd wordt deze door de Opdrachtnemer als vertrouwelijk behandeld.
     

Artikel 13. Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitgevoerde werkzaamheden van Opdrachtnemer dienen, gemotiveerd, binnen 30 dagen na het ontstaan van de klacht, dan wel binnen 14 dagen na afronding van de werkzaamheden aan Opdrachtnemer kenbaar gemaakt te worden per email of telefonisch.

  2. Indien een klacht gegrond is, dan heeft Opdrachtnemer de mogelijkheid om het gebrek te onderzoeken en te herstellen. Indien dit niet mogelijk blijkt, dient Opdrachtnemer het factuurbedrag te wijzigen naar ratio van de klacht.
     

Artikel 14. Overmacht

  1. Opdrachtnemer is niet gehouden tot de uitvoering van de overeenkomst en gerechtigd zich ter zake op overmacht te beroepen wanneer de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd of bemoeilijkt door omstandigheden die redelijkerwijze buiten haar wil liggen. Onder overmacht worden mede, maar niet uitsluitend, begrepen ziekte van de professional (-s) die de werkzaamheden in het kader van de opdracht verricht of zou gaan verrichten en zover deze redelijkerwijs niet te vervangen is door andere, op dat moment beschikbare, professionals van Opdrachtnemer.

  2. In geval van overmacht aan de zijde van Opdrachtnemer worden haar verplichtingen opgeschort. Indien de overmacht langer duurt dan 3 (drie) maanden zijn zowel Opdrachtnemer als de Opdrachtgever bevoegd de overeenkomst voor het niet-uitvoerbare gedeelte te ontbinden.
     

Artikel 15. Aansprakelijkheid

  1. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot de schade die te beschouwen is als een onmiddellijk en duidelijk gevolg van de niet-nakoming of gebrekkige nakoming.

  2. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk is, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

  3. Indien Opdrachtnemer aansprakelijk is voor enigerlei schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de opdracht, althans tot dat gedeelte van de opdracht waaruit de aansprakelijkheid direct is ontstaan.

  4. Bij langlopende opdrachten is aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de factuurwaarde gedurende twee kalendermaanden.

  5. De verplichting tot schadevergoeding uit hoofde van aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is in ieder geval nimmer groter dan het bedrag van de uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval, vermeerderd met het eigen risico van Opdrachtnemer.

  6. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade. Onder indirecte schade wordt verstaan: gevolgschade; gederfde winst; gemiste besparingen; schade door bedrijfs- of andersoortige stagnatie.

  7. Opdrachtnemer zal nimmer aansprakelijk zijn voor schade ten gevolge van gebreke in door derden uitgevoerde werkzaamheden dan wel door derden geleverde zaken.

  8. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet of grove schuld van Opdrachtnemer en/of haar ondergeschikten.

  9. Opdrachtgever is verplicht om binnen 3 maanden nadat hij/zij bekend is geworden met de schade, dit te melden bij Opdrachtnemer.

  10. Voor wat betreft de werkzaamheden is sprake van een inspannings- en geen resultaatsverplichting.
     

Artikel 16. Intellectueel eigendom

  1. Opdrachtnemer behoudt de rechten en bevoegdheden die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving. Opdrachtnemer heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
     

Artikel 17. Toepasslijk recht

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, zijn geschillen voortvloeiend uit de overeenkomst onderworpen aan Nederlands recht.

  2. Onverminderd het recht van Opdrachtnemer, een geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter, zullen geschillen tussen partijen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Opdrachtnemer, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
     

bottom of page